Erdoğan, ”Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesini başlatıyoruz”

Cumhurbaşkanlığı Kabinesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında Beştepe’de toplandı. Erdoğan toplantı sonrası açıklamalarda bulundu.

Tarih: 01.01.0001 00:00

Saat 16.55’te başlayıp, iki buçuk saat süren ve birbirinden önemli başlıkların ele alınmasının beklendiği Kabine toplantısı sona erdi. Dar gelirli vatandaşların ve kredi kartı borcu olanların merakla takip ettiği toplantıda takibe düşen kart borcu ile ilgili formüllerin masaya yatırılması bekleniyordu. Öte yandan 81 ilde yapılacak sosyal konut projesiyle alakalı ayrıntılar da gündemin en çok merak edilen konuları arasında bulunuyordu. Kritik toplantı sonrası Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kameraların karşısına geçerek önemli açıklamalar yapıyor.

Erdoğan’ın konuşmasından öne çıkanlar şöyle:

UKRAYNA’DAN TAHIL TİCARETİ
Son Kabine toplantımızın ertesi günü Tahran’da Astana süreci kapsamındaki Türkiye-Rusya-İran 3’lü zirvesini gerçekleştirdik. Toplantılar verimli geçti. Rusya ve Ukrayna ile görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Tahıl krizinin aşılması konusunda atılan adımların ülkemizin gayreti olduğu herkes tarafından kabul edilmektedir. Son olarak Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri de şükranlarını ifade etti. Her ne kadar muhalefet idrak edemese de ülkemizin öncülüğünde başlatılan bu çalışma önemli bir diplomatik başarıdır.

‘HEDEFLERİMİZDEN TAVİZ VERMİYORUZ’
Enflasyonun sembolü olduğu bedeller ödemeye devam ediyoruz. Küresel fiyatlardaki dengesizliği istismar edenlerin, otomobilden konuta, gıdadan elektroniğe kadar yaptıkları manipülasyonları yakından takip ediyoruz. İnşallah mevcut sıkıntılarımızın üstesinden sabrederek geleceğiz. Önümüzdeki fırsatlar ödediğimiz bedellerden fazla. Kararlılıkla hedeflerimize doğru ilerleyeceğiz. Dünya siyasi ve ekonomik olarak yeniden yapılanma sürecine girmiştir. Ülkemizi uzunca bir süredir küçük krizler üzerinden oyalayanların fırsatları değerlendirmemize engel olmalarına müsaade etmeyeceğiz. Ülkemize yapılan dış ve iç dayatmaları reddediyoruz. Kendi hedeflerimizden zerre taviz vermiyoruz. Yolumuzda kararlılıkla ilerliyoruz. Ekonomide bir tercihte bulunduk. Tercihimizi istihdamdan yana yani vatandaşın geleceğinden yana yaptık.

‘KRİZDEN POZİTİF AYRIŞMA STRATEJİMİZİ DİKKATLE UYGULUYORUZ’
Birileri ekonomi politikamızın başarısını gölgelemek istese de uluslararası değerlendirmeler tersini söylüyor. ABD ve Avrupa başta olmak üzere gelişmiş ülkelerin küresel ekonomik krize verdikleri tutarsız tepkiler ağır sonuçlar doğurmaktadır. Krizden pozitif ayrışma stratejimizi dikkatle uyguluyoruz. Veriler 2022 yılını 47 milyon turist ve 37 milyar dolar turizm geliriyle hedeflerimizin üzerinde kapatacağımıza işaret ediyor. İlerleyen tarihlerde bu rakamları da aşacağız.

KILIÇDAROĞLU’NA FINDIK FİYATI CEVABI
Senin sırtında küfe yok. Sen hala düşünce aleminden bahsediyorsun. Senin icraatın var mı? 72 TL düşünüyormuş. Ortağı da 75 TL düşünüyormuş. 1 dolardan 3 doların üzerine fındık fiyatlarını nasıl getirdik ona bakın. Vatandaşın gönlünden geçeni açıkladık. Biz vatandaşımızla beraberiz. Beraber olmaya da devam ediyoruz.

ENFLASYONDA İYİLEŞME
Fiyatlarda durulma eğilimi başladı. Ekonomide küresel fiyatlarla ilgili kısımda bir iyileşme olacak. Bu ülkemizdeki enflasyonun da iyileşeceği anlamına geliyor. Stratejik tüm gıda ürünlerinin tedarikleri ve üretimleri ile ilgili tedbirler alarak milletimizin endişeye kapılmasının önüne geçiyoruz. Yeni yılın ilk aylarında enflasyonun düşüş trendine gireceğini ümit ediyoruz.

KONUT PROJESİNİN DETAYLARI ÖNÜMÜZDEKİ AY AÇIKLANACAK
81 şehirde hız kesmeden toplu konut projelerini sürdürüyoruz. Şimdi de Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut hamlesini başlatıyoruz. Vatandaşları kira öder gibi taksitlerle konut projeleriyle ev sahibi yapacağız. İlk kez ev sahibi olacaklar için hazırlanan projeler bitmek üzere. Bu adım son dönemde şikayet konusu olan kiraların düşmesine de yol açacak. İlk defa evlenen gençler bu projede kota sahibi olacak. Önümüzdeki ay tüm detaylarını duyuracağımız konut kampanyasının hayırlı olmasını diliyorum.

Seyahat Sever adını verdiğimiz uygulamaya çok fazla talep geldi. Yaş aralığını 18-25’ten 18-30’a yükselttik. 1 Eylül tarihine kadar gençlerin yurtlarımızda konaklayarak diledikleri gibi ülkemizi gezmelerine olanak sağlıyoruz.

NİĞDELİ KADIN MAGANDA KURBANI OLDU

MECLİSTEKİ TRUVA ATI !

Feci kaza güvenlik kamerasında

43 terörist etkisiz hâle getirildi

Futsal Gençler müsabakaları heyecanı sona erdi !

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nden bir başarı daha

DÜNYA VE TÜRKİYE'DE 1 MAYIS

Patili dostların kulübelerini süslediler

Niğde'de trafik magandalarına ceza

Niğde’de tarımsal üretim planlaması yapıldı

Niğde’de dolu yağışı etkili oldu

Yükleniyor

Ulukışla’da trenden düşen makasçı ağır yaralandı

Ulukışla’da kaza,1 ağır yaralı

BOR’DA YAĞMUR VE KAR DUASI YAPILDI!

Bor’da bir esnaf Sinan Ateş için lokma dağıttı

Hayırsever Kardeşlerden Sağlık Sektörüne Destek

Kemerhisar’da GES Projesi Başladı

Tarihi Camiyi Üniversite Onaracak

Çiftçiye Sahte Gübre Darbesi!

Vali Koç, Köy Ziyaretlerinde Vatandaşları Dinledi

Altunhisar’ın Meraları Yeşillendi

Gebelik Okulu Biriminden bilgi desteği

İnmede erken müdahale hayati önem taşıyor

Sağlık müdürlüğünden influnza grip virüsü uyarısı

Bilgisayar başında oturanlar dikkat !

Bor Devlet Hastanesinde bulunan OCT cihazından 771 çekim

Bağımlılıkla Mücadele Konferansıyla Bilinçlendiler

HAYAT KURTARAN TEKNİĞİ BİLİYOR MUSUNUZ ?

Niğde'de ilk kez skolyoz ameliyatı yapıldı

Ürküten rapor ! Her yıl 234 bin kişi kanser oluyor !

Uyuz tehdidine karşı kritik uyarı !

PARK KRİZİ !

18.Hatayspor 34 7 15 12 -10 33
19.Pendikspor 34 7 18 9 -32 30
20.İstanbulspor 35 4 24 7 -42 16

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.